ونیر کامپوزیت در اصفهان

ونیر کامپوزیتتوسط دکتر هدی صالحی در اصفهان
1,580
مقالات
4 دیدگاه

کامپوزیت لایه ای از مواد ترمیمی همرنگ دندان است که سطح بیرونی دندان را پوشش می‌دهد. از این پوشش مانند لمینت سرامیکی می‌توان برای اصلاح رنگ دندان، ترمیم دندان یا برطرف کردن نقص‌ها و عیوب دندان استفاده کرد. ونیر از لحاظ روش درمانی به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:
  • مستقیم
  • غیر مستقیم
در ادامه این مطلب با دکتر هدی صالحی بهترین دکتر کامپوزیت دندان در اصفهان همراه باشید.

تماس با دکتر هدی صالحی

کامپوزیت برای چه کسانی مناسب است؟

برای اینکه مشخص شود آیا کاندید مناسبی برای کامپوزیت هستید یا خیر؟ باید توسط دندانپزشک ترمیمی و زیبایی معاینه شوید. افرادی که دارای عوارض زیر می باشند؛ گزینه مناسبی برای کامپوزیت و لمینت سرامیکی هستند:

  • اندازه دندان‌هایشان بلند و کوتاه است.
  • دچار دیاستم یا فاصله بین دندانی هستند.
  • دچار شکستگی دندان و لب پر بودن دندان‌ها می‌باشند.

در این شرایط دندانپزشک بررسی می‌کند بیماری فعال لثه یا التهاب مربوط به آن را نداشته باشید. اگر دندان‌هایتان روی هم قرار گرفته یا نامرتب است و یا از رنگ دندان‌های خود راضی نیستید کاندید خوبی برای نصب ونیر کامپوزیت هستید. دکتر هدی صالحی دندانپزشکی زیبایی در اصفهان دندانپزشک با مهارت و با تجربه‌ای برای اصلاح طرح لبخند می‌باشند.

برای مشاوره و نوبت دهی با دکتر هدی صالحی کلیک کنید

 اگر دندان‌های ناسالم و ضعیف دارید توصیه نمی‌شود از این روش برای اصلاح طرح لبخند دندان‌هایتان استفاده کنید. ابتدا باید پوسیدگی دندان‌هایتان را برطرف کنید سپس اقدام به درمان زیبایی نمایید.

ونیرکامپوزیت برای چه کسانی مناسب است؟|هدی صالحی

ونیر کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت ونیر، ترکیبی از مواد زمینه ایی است که در اثر ترکیب ذراتی به اسم فیلر به استحکام و محکم بودن دندان دست خواهند یافت. یک ترکیب خمیری شکل که بوسیله تابش نور در طول موج خاص به شکل سفت و سخت در خواهد آمد.

به وسیله پولیش دادن به آن شکل مناسب می دهند تا در دهان موجب اذیت کردن دیگر دندان ها نشود. کامپوزیت از ونیرهای مستقیم است که در یک جلسه می‌توان آن را کار گذاشت.

با پیشرفت مواد دندانی و به وجود آمدن کامپوزیت‌ها با ذرات سرامیکی ماندگاری این درمان‌ها و کیفیت آن‌ها به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است و در صورت مراقبت از کامپوزیت دندان از طول عمر کافی و مناسبی برخوردار خواهد بود.

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم روکش های ونیر به دو دسته مستقیم (direct) و یا غیرمستقیم (indirect) تقسیم می شوند:

  • ونیر های‌ مستقیم (direct): در یک جلسه‌  انجام می شود و زمانی‌ کاربرد دارند که‌ بخواهیم ایرادات جزئی‌ تعداد محدودی‌ از دندان ها را اصلاح کنیم.
  • ونیر های‌غیرمستقیم (indirect): این نوع از روکش ها به دلیل زیبایی، استحکام و دوام بالاتر و بهترشان کاربرد بیشتری دارند.

در واقع می توان یکی از بهترین درمان ها برای ایجاد لبخند زیبا در بیماران را با استفاده از ونیر کامپوزیت به دست آورد. در نسل جدید ونیر کامپوزیت ذرات سرامیکی به آن اضافه کردند تا استحکام بیشتری داشته باشد. همچنین‌ این ذرات سرامیکی به ونیر کامپوزیت جلوه براق تری داده‌ اند و باعث شده‌ آن حالت مات گونه ونیر کامپوزیت های معمولی کاهش یابد.

دکتر هدی صالحی دندانپزشک زیبایی در اصفهان ارائه دهنده ونیر کامپوزیت

کاربرد ونیر کامپوزیت

کامپوزیت دندان های نامرتب، جهت زیبایی دندان ها به کار برده می شود. به طور کل از ونیر کامپوزیت جهت موارد زیر می توان استفاده کرد:

  • زمانی که بی نظمی دندان ها کم یا در حد متوسط باشد.
  • در مواقعی که رنگ دندان ها تغییر کرده، برای اینکه روشن تر شوند
  • برای بستن فاصله بین دندان ها
  •  تغییر فرم دندانها
  • در موارد لب پر شدن یا شکستگی دندان
  •  دندان های‌ بلند، کوتاه یا کوچک

عوارض و معایب کامپوزیت دندان

یکی از مشکلات احتمالی که بعد از کامپوزیت دندان بوجود می آید جلوزدگی بیش از حد دندان می باشد. تخصص نداشتن دندانپزشک در این زمینه و توجه کافی او برای دندانهای بیمار این مشکل را بوجود می آورد. ضخامت بیش از حد کامپوزیت باعث جلو زدگی دندان ها می شود. ضخامت علاوه بر حالت مصنوعی که به دندان ها می دهد، باعث التهاب لثه ها می شود.

التهاب لثه می تواند ناشی از نادرست قرار دادن کامپوزیت مجاور لثه، پالیش نامناسب، عدم استفاده از خمیردندان مخصوص کامپوزیت و یا ضخامت زیاد کامپوزیت باشد. التهاب لثه می تواند باعث بدبویی دهان و همچنین خونریزی لثه شود. تمامی عوارض گفته شده در فوق در صورتی که کامپوزیت به صورت آگاهانه و بررسی کارشناسانه دندان توسط متخصص خوب صورت گیرد، بوجود نمی آید.

عوارض ونیرکامپوزیت دندان| دکتر هدی صالحی

جلو آمدن دندان بعد از کامپوزیت

اغلب افرادی که قصد انجام کامپوزیت دندان را دارند با این سوال مواجه می شوند که آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان ها می شود؟ در پاسخ به این سوال می گوییم که ونیر دندان نوعی ماده ترمیم کننده دندان است که توسط دندانپزشک روی دندان قرار گرفته و فرم داده می شود. ونیر کامپوزیت ها روشی برای اصلاح طرح لبخند می باشند.

همانطور که میدانید در صورتیکه چیزی به دندان اضافه شود؛ در نتیجه کمی ساختار دندان ها تغییر پیدا می کند. بنابراین با قرارگیری کامپوزیت دندان ها هم سطح یکدیگر می شوند و باعث جلو آمدن دندان ها نمی شود. اما در صورتی این امر امکان پذیر می شود که کامپوزیت توسط پزشک حاذق و با تجربه صورت گیرد. دندانپزشک با ابزار مخصوص دندان ها را با یکدیگر یک سطح و یکسان می نماید.

ونیر دندان جلو

دندان های جلویی تاثیر بالایی در زیبایی چهره دارند. از این رو این ونیر مناسب افرادی است که دندان های جلویی آن ها دارای فاصله یا شکستگی بوده یا نامرتب و بدرنگ هستند. ونیر دندان جلو  کمک می کند که دندان هایی سالم تر و سفیدتر داشته باشید. این درمان جنبه ترمیمی و زیبایی دارد و معمولا برای 8 دندان جلو مناسب است.

جلو آمدن دندان بعد از ونیر کامپوزیت:

جلو  آمدن دندان ها بعد از انجام درمان ونیر کامپوزیت یکی از ترس ها و دغدغه های مراجعین به مراکز دندانپزشکی زیبایی در اصفهان است. این مورد بیشتر در کیس هایی ایجاد می شود که پیش از اینکه نیاز به انجام درمان زیبایی داشته باشند نیاز به درمان ارتودنسی دارند. عموما در افرادی که ذاتا نیاز به درمان ارتودنسی دارند باید ابتدا ارتودنسی انجام شود و یا در مواردی جراحی فک، و بعد از رفع مشکل ونیر کامپوزیت استفاده شود. ما در مرکز دندانپزشکی زیبایی دکتر هدی صالحی در جلسه مشاوره طرح درمان این موارد را بررسی و راه کارهای لازم به شما عزیزان ارائه می نماییم .

آیا ریمو کامپوزیت دندان قابل انجام است ؟

در بسیاری از موارد به دلیل عدم رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان، استفاده از دخانیات یا مصرف بیش از حد خوراکی های رنگی، عمر ونیر کامپوزیت ها کاهش می باید و یا در مواردی که ونیر کامپوزیت توسط دندانپزشک بی تجربه و غیر متخصص انجام شود و لثه دچار تورم و مشکل شوندباید ونیر کامپوزیت ها از روی دندان ها ریمو شود . بنابراین امکان انجام خذف ونیر کامپوزیت های قدیمی و خراب وجود دارد و در بیشتر مواقع این ونیر کامپوزیت ها با ونیر کامپوزیت های جدید و با کیفیت نزد دندانپزشک زیبایی مجرب تعویض می گردد.

ریمو کامپوزیت های قدیمی زیباجوی عزیزمون از اصفهان و انجام ۱۸ واحدکامپوزیت جدید با استفاده از روش لایرینگ را در نمونه های درمانی زیر مشاهده می کنید که زیبا تر از قبل لبخندی جذاب را هدیه گرفتند. پس نگران ریمو کردن ونیرکامپوزیت های قدیمی نباشید و به هنر و تجربه ما اطمینان کنید.

کامپوزیت دندان های نامرتب امکان پذیر است ؟

در مواردی که دندان های بیماران دجار نامنظمی و نامرتبی باشد بهترین طرح درمان برای انجام ونیر کامپوزیت، استفاده از درمان ارتودنسی می باشد. البته ارتودنسی شفاف در اصفهان یکی از درمان های جدید ارتودنسی است که در این درمان سیم و براکت حذف می شود و می توان در زمانی منظقی بسته به شرایط دندان ها، نظم و ترتیب دندان ها را تامین نمود. در این حالت درمان زیبایی ونیر کامپوزیت نیز زیبایی خاص خود را خواهد داشت.

برندهای کامپوزیت دندان مورد استفاده در مطب دکتر هدی صالحی در اصفهان

در این مرکز از بهترین برندهای کامپوزیت ونیر اصفهان استفاده می‌گردد که هر کدام در نوع خود از برند های مطرح هستند و عبارتند از:

ونیر کامپوزیت اولترادنت

کامپوزیت اولترادنت آمریکا کامپوزیتی است که ویژگی‌های فلورسنت و اپالسنت ساختار طبیعی دندان را نشان می‌دهد. این یک سیستم میکرو هیبریدی پرتوپاک مبتنی بر Bis-GMA با اندازه متوسط ذرات ۰٫۷ میکرومتر است.

سایه‌های عاج با شفافیت کم و فلورسنت بالا همراه با سایه‌های مینای با شفافیت بالا و مادی/ شفاف، تولید مثل برتر دندان‌های طبیعی را تسهیل می‌کنند. در این مرکز از تکنیک لایه بندی Master Vit-l-escence استفاده می‌گردد.

ونیر کامپوزیت اولترادنت یکی از برندهای کامپوزیت دندان مورد استفاده در مطب دکتر هدی صالحی در اصفهان

ونیر کامپوزیت سوئیسی سارمکو Saremco

سارمکو (Saremco) یک شرکت سوئیسی می‌باشد. به راحتی می توانید محصولاتشان را در بازار ایران پیدا کنید. کیفیت و دوام زیاد، خواص فیزیکی مناسب و پایداری رنگ از جمله ویژگی های مطلوب کامپوزیت های سارمکو است.

این برند برای دندانپزشکان هم محبوب است چون استفاده از آن تا حد زیادی آسان است و به خوبی در جای خود قرار می گیرد. سوالات پرتکرار انواع رنگ کامپوزیت سارمکو:

ونیر کامپوزیت سارمکو یکی از برندهای کامپوزیت دندان مورد استفاده در مطب دکتر هدی صالحی در اصفهان

سفیدترین رنگ کامپوزیت دندان کدام است؟

سری ویتا دارای رنگ های به سمت سفید هست اما همگی در شباهت با رنگ دندان های اصلی هستند. در طرف دیگر اما رنگ sw++ از سری سفیدبرفی سفیدترین رنگ کامپوزیت است که تا حدودی می تواند غیر طبیعی جلوه کند.

سایه ویتا کدام رنگ کامپوزیت دندان است؟

لیست انواع رنگ کامپوزیت دندان سارمکو تقریباً طولانیست. این شرکت علاوه بر تولید تمام رنگ های استاندارد 16 گانه ویتا، چند نوع رنگ خاص، از جمله سری سفیدبرفی را تولید می کند.

شرکت سارمکو کدام رنگ های کامپوزیت دندان را تولید می کند؟

کمپانی سوئیسی تولید کامپوزیت دندان علاوه بر تولید رنگ های 16 گانه استاندارد ویتا، رنگ های خاص IA, IB, IT, RB Snow White را تولید می کند.

نمونه کار ونیرکامپوزیت در اصفهان | دکتر هدی صالحی

ونیر کامپوزیت با رنگ پر طرفدار سارمکو SW

یکی از رنگ های پر طرفدار ونیر کامپوزیت در مرکز دندانپزشکی زیبایی دکتر هدی صالحی در اصفهان، رنگ SW  می باشد. کامپوزیت سارمکو ++SW/ رنگ ونیر کامپوزیت دندان، یک روش درمانی-ترمیمی است که علاوه بر حل مشکلات بیماری زا، زیبایی لبخند را هم بهبود می بخشد. گاهی از کامپوزیت صرفاً برای تصحیح رنگ دندان استفاده می شود. گاهی هم از کامپوزیت برای پر کردن شکستگی و حفره ی دندان استفاده می شود.

در ادامه نمونه ای از از این درمان را با استفاده از رنگ SW  مشاهده می کنید.

ونیر کامپوزیت کازمودنت Cosmedent

شرکت کازمادنت از مشهورترین سازندگان کامپوزیت دندان امریکایی توسط مایکل اومالی و دکتر جوان موپر تاسیس شد. مایکل اومالی، بنیانگذار، Cosmedent ،  35 سال تجربه مدیریت در صنعت دندانپزشکی و مراقبت‌های بهداشتی خود را به این شرکت منتقل کرد. مایک متعهد به موفقیت Cosmedent است و همواره در تلاش است تا محصولات با کیفیت و با پشتیبانی قابل اعتماد را به مشتریان ارائه دهد.

کامپوزیت کازمودنت یا کازمادنت ترکیبی از زیبایی، ثبات رنگ طولانی مدت و مقاومت در برابر سایش است. این تنها ترکیب با رنگدانه مناسب با میزان کدورت، شفافیت و فلورسانس مناسب برای تقلید از سطح مینا است.

دوراندیشی مایک منجر به توسعه تأسیسات تولیدی Cosmedent و همچنین مرکز زیبایی شناختی به عنوان یک مرکز آموزشی بسیار تعاملی که در قلب شیکاگو واقع شده؛ گردید. Cosmedent، با رهبری او به یک شرکت بسیار محترم در صنعت دندانپزشکی و ساخت کامپوزیت دندان تبدیل شده است.

ونیر کامپوزیت کازمودنت یکی از برندهای کامپوزیت دندان مورد استفاده در مطب دکتر هدی صالحی در اصفهان

ونیر کامپوزیت آی پی اس

کامپوزیت آی پى اس در واقع یک نوع لمینت از پیش ساخته شده است که بعد از تراش و تنظیم طول و عرض آن با دندان، توسط چسب مخصوص به سطح خارجى دندانها چسبانده مى‌شود. سفیدترین رنگ کامپوزیت ips است.

مزیت اصلى آن راحتى کار و سریعتر شدن زمان درمان است. کامپوزیت IPS با طیف رنگی گسترده، دارای خواص فیزیکی بیشمار و فوق العاده ای بوده که با داشتن ذرات سرامیکی، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای لمینت دندان باشد زیرا همان جلوه و زیبایی را به دندان‌ها می‌بخشد.

ونیر کامپوزیت آی پی اس نسل جدیدی از ونیر کامپوزیت ها می باشد که در آن ذرات سرامیک به کامپوزیت افزوده شده است. قابل ذکر است که روکش‌های دندانی تمام سرامیک سازگاری بیشتری با لثه دارند و سرامیک ها با استحکام زیاد مانند سیلیکات و زیرکونیا در این روکش کاربرد دارند.

در روکش آی پی اس تغییر رنگ و سیاهی دندان در مدت زمان کم دیده نمی شود، و این نوع از کامپوزیت‌ها دوام و زیبایی فوق العاده ای دارند. ونیر کامپوزیت آی پی اس یک نوع کامپوزیت سرامیکی می‌باشد که در درمان های زیبایی دندان پراستفاده است.

ونیر کامپوزیت آی پی اس یکی از برندهای کامپوزیت دندان مورد استفاده در مطب دکتر هدی صالحی در اصفهان

مزایای کامپوزیت IPS

ونیر کامپوزیت IPS یکی از انواع نسل جدید کامپوزیت است که دارای مزایای زیادی می باشد. این مزایا عبارتند از:

  • از این کامپوزیت‌ها هم برای دندان‌های جلو و هم برای پر کردن دندان‌های عقب استفاده می‌شود.
  • کامپوزیت های آی پی اس از تنوع رنگی بالایی برخوردارند.
  • بعد از نصب بر روی دندان ها ایجاد حساسیت نمی کنند.
  • دارای رنگ های مات و یا درخشان با سطوح صیقلی و بسیار زیبا هستند.
  • نسبت به برخی دیگر از روش های زیبایی دندان مانند لمینت و … دارای هزینه کمتری می باشد.
  • احتیاجی به تراشیدن دندان ها ندارد.
  • در صورت بروز هر گونه لب پریدگی دندان و یا شکستگی بر اثر ضربات، کاملا قابلیت ترمیم دارد.
  • از لحاظ رنگی و ظاهری، مشابه با سایر دندان های طبیعی هستند.
  • قابلیت تحمل فشار های سنگین در اثر خوردن مواد غذایی سفت را دارند.
  • به دلیل سرامیک به کار رفته در متریالشان، دارای طول عمر بسیار زیادی می باشند.

نمونه کار ونیرکامپوزیت در اصفهان | دکتر هدی صالحی

ریمو کامپوزیت دندان

حذف ونیرکامپوزیت دندان مانند قرار دادن آن روی دندان به همان اندازه ساده و آسان می باشد؛ اما به شرطی که توسط یک متخصص با تجربه صورت گیرد. به عبارت دیگر برداشتن کامپوزیت دندان به نحوه عملکرد پزشک متخصص بر می گردد. در برخی موارد ممکن است پزشک برای انجام کامپوزیت مجبور باشد قسمتی از مینای دندان را بتراشد و در صورت ریمو ونیر کامپوزیت ها دندان ها وجه زیبایی نخواهند داشت. همچنین برداشتن ونیر کامپوزیت از روی دندان  باعث پوسیدگی و حساس شدن دندان ها می گردد.

هزینه ونیر کامپوزیت

قیمت لمینت و کامپوزیت در اصفهان، بستگی به‌کیفیت مواد اولیه به‌کار رفته دارد. همچنین میزان ضخامت دندان ها، سطح تکنیکی درمان انتخاب شده از سوی دندانپزشک و تجربه و مهارت‌ دندانپزشک، بر هزینه‌های درمان تاثیر مستقیم دارد. هزینه ونیر کامپوزیت بسته به هر فرد متفاوت می باشد، بنابراین قبل از انجام و شروع درمان اصلاح طرح لبخند باید با متخصص دندانپزشک خود در مورد قیمت هر دندان کامپوزیت صحبت کنید.

 قیمت ونیر کامپوزیت با توجه به معاینه حضوری و نوع کیس درمانی متفاوت می باشد. شما بیمار عزیز در صورت نیاز به مشاوره جهت اصلاح طرح لبخند به روش ونیرکامپوریت می توانید از طریق مشاوره آنلاین و ارسال عکس واضح از دندان‌های خود از قیمت کامپوزیت هر واحد دندان مطلع شوید.

هزینه کامپوزیت دندان در اصفهان | دکتر هدی صالحی

قیمت کامپوزیت در اصفهان بر اساس نوع برند

هزینه ونیر کامپوزیت در مطب دکتر هدی صالحی در اصفهان توحید میانی با توجه به نوع برند مورد استفاده جهت ونیر کامپوزیت متفاوت است.

تخفیف کامپوزیت دندان در اصفهان

برای برخورداری از تخفیفات ویژه برای انجام  ونیر کامپوزیت در اصفهان می توانید با مطب دکتر هدی صالحی در ارتباط یاشید و از تخفیفات مطلع گردید.

درمان اپن بایت با کامپوزیت

جهت درمان اپن بایت های بسیار جزئی می توان از کامپوزیت ونیر استفاده کرد. همانطور که می دانید کامپوزیت، ماده خمیر مانندی است که بر روی دندان ها قرار داده شده و سپس فرم داده می شود. ونیر کامپوزیت ها روشی سریع و بدون درد برای رفع ناهنجاری هایی مانند اپن بایت می باشند.

درمان میدلاین با کامپوزیت

خوشبختانه امروزه درمان‌های متفاوتی برای رفع ناهنجاری و دندان‌های کج از جمله میدلاین وجود دارد. برای درمان میدلاین خفیف و جزئی می‌توان از روش کامپوزیت استفاده کرد. با این روش بیمار می تواند زیبایی چهره خود را بدست آورد و به صورت سطحی این مشکل حل خواهد شد.

درآخر، آیا بصرفه‌ترین روش اصلاح طرح لبخند ونیر کامپوزیت است؟!

یکی از روشهایی که برای اصلاح طرح لبخند، پیشنهاد می‌شود استفاده از ونیر کامپوزیت می‌باشد. ونیر کامپوزیت برای تغییر رنگ دندانها، برای افرادی که دندانهای کج و کوتاه و بلند دارند بسیار کاربردی می‌باشد. اگر متخصص انتخاب شده برای اینکار مهارت لازم را داشته باشد بدون عوارض انجام می شود. قیمت و هزینه ونیر کامپوزیت نسبت به کاری که انجام می دهید متغییر می باشد.

نمونه کار ونیرکامپوزیت در اصفهان | دکتر هدی صالحی

برای اطلاع ازهزینه لمینت سرامیکی در اصفهان و ونیرکامپوزیت در اصفهان از مطب خانم دکتر هدی صالحی می‌توانید با شماره‌ی 09100024663 تماس بگیرید. می‌توانید به مطب ایشان به نشانی اصفهان، توحید میانی ساختمان البرز طبقه پنج واحد ۱۵، قبل از مراجعه حضوری حتما نوبت بگیرید.

شرح قیمت ونیر کامپوزیت مطب دکتر هدی صالحی

دکتر خوب برای کامپوزیت دندان در اصفهان

بهترین دندانپزشک کامپوزیت دندان در اصفهان، به گفته اعضای سایت نی نی سایت باید تجربه و مهارتی کافی در این زمینه داشته باشد تا نتیجه ایده آل و مطلوبی را برای بیمار رقم بزند. رضایت بیماران قبلی از درمان نیز از جمله مواردی است که در انتخاب متخصص بسیار تاثیر گذار است.

ونیر کامپوزیت اقساطی در اصفهان

جهت ارائه خدمات ونیر کامپوزیت در اصفهان، در مرکز دندانپزشکی زیبایی دکتر هدی صالحی، پرداخت به صورت اقساطی در قالب پرداخت چک صیادی انجام می شود. نوع پرداخت نقدی و پرداخت قسطی بسته به نوع درمان و تعداد واحد ونیر کامپوزیت متفاوت خواهد بود .

دکتر هدی صالحی دندانپزشک زیبایی در اصفهان

دکتر کامپوزیت اصفهان نی نی سایت

برای اینکه بتوانید از نتیجه کامپوزیت دندان خود رضایت کامل داشته باشید بایستی به بهترین دندانپزشک در تهران برای کامپوزیت و یا بهترین مرکز کامپوزیت دندان تهران مراجعه نمایید. یک دندانپزشک خوب در این زمینه می‌تواند با توجه به تجربه و مهارتی که به دست آورده است نتیجه ایده آل و با کیفیتی را برای بیمار خود رقم بزند.

بررسی کیس درمانی ونمونه کار کامپوزیت دندان در اصفهان توسط دکتر هدی صالحی

در طی این سالها و درمان کیس های متعدد ونیر کامپوزیت و لمینیت سرامیک در شهر اصفهان، توجه مراجعه کنندگان به نوع درمان های هر کیس و خصوصا لبخند نهایی آنها و مقایسه آن با قبل از درمان برای من بسیار شگفت انگیز است. خصوصا زمانی که بیماری نوعی از عیوب موجود در لبخند خود را در یک درمان زیبایی در بیماری دیگر مشاهده می کند و ازآن لحظه امیدوارتر از گذشته به مرکز ما اعتماد میکند و منتظر لبخند نهایی خود است.

این مشاهدات بیماران موجب شده است که بیماران بسیاری از شهر ها و شهرستان های اطراف اصفهان خصوصا بهارستان، فولادشهر، زرین شهر، شهرضا، میمه، شهرکرد، لردگان، فارسان وحتی اهواز و آبادان به مرکز ما مراجه کنند و ما روایتگر لبخند زیبای آنها باشیم.

پس در این نوشتار سعی کردیم تعدادی از کیس های درمانی بیماران عزیزمان را در مرکز دندانپزشکی زیبایی دکتر هدی صالحی به تصویر بکشیم تا با شرایط بیماران قبل و بعد از درمان زیبایی آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

1- بیمار ۳۵ ساله با درخواست اصلاح لبخند مراجعه کردند در معاینات اولیه مشکلات زیر رویت شد:

  1. جرم و پلاک فراوان
  2. اکلوژن فکی کلاس 3
  3. عدم تقارن لبخند و بلند تر بودن دندانها در سمت چپ
  4. تداخلات اکلوژنی در سمت چپ
  5. بد رنگی دندانها

درمان اولیه ایشان با بررسی وضعیت پریودنتال و جرم گیری و آموزش بهداشت بود که در ابتدای کار انجام شد و پیگیری های لازم صورت گرفت. سپس جهت بهبود تقارن لثه ای، لثه ها در سمت چپ با جینجیوکتومی توسط دستگاه لیزر دایود لیفت شد.

سپس درمان کامپوزیت ونیر به رنگ دلخواه بیمار انجام شد. در ادامه فک پایین با بلیچینگ خانگی درمان شد که نتیجه درمان بلیچینگ به علت مسافر بودن بیمار عکاسی نشد. شما بیماران عزیز هم میتوانید پش از انجام درمان زیبایی با استفاده از درمان بیلیچینگ، دندان های دیگر خود را سفیدتر و شفاف تر از گذشته داشته باشید.

2- بیمار اقا و ۳۷ ساله با فواصل بین دندانی بزرگ و متعدد به ویژه به ما مراجعه کردند:

در ابتدا پس از آنالیز لبخند و بررسی فضای بزرگ بین دو دندان سانترال تصمیم گرفته شد فضای موجود بین دو دندان یک کاهش پیدا کند تا بتوان تقسیم فضای بهتری ایجاد کرد. بنابراین با کش ارتودنسی به مدت دو هفته این فضا تقلیل داده شد. سپس انتخاب رنگ انجام شد و دو فک با ونیر کامپوزیت به رنگ سفید طبیعی اصلاح شد و فواصل بین دندامی بسته شد. دربسیاری از درمان ها با استفاده از درمان ترکیبی ارتودنسی و درمان های زیبایی ، میتوان زیبایی بیشتری را به لبخند بیماران هدیه نمود.

3- بیمار اقای ۳۵ ساله با فرصت بسیار محدود به جهت مهاجرت به امریکا به ما مراجعه کرده بودند:

قبل از آن در مرکز دیگری در طی دو جلسه طولانی سعی شده بود دندان‌های یک کامپوزیت شوند و بیمار در این وضعیت ترخیص شده بودند بیمار به این جهت تصمیم به تغییر پزشکشون گرفتند و به مطب ما مراجعه کردند. دو دندان یک که علاوه بر ظاهر نازیبایی، پوسیدگی باقیمانده زیر کامپوزیت‌ها را داشتند ریمو و مجدد کلیه دندان‌ها در یک جلسه یک روزه کامپوزیت شدند و بیمار که بسیار نگران بودند به خوبی درمان و عازم سفرشون شدند.

به علاوه تعداد زیادی از دندانها دچار شکستگی و پوسیدگی بودند که همزمان با ونیر کامپوزیت ترمیم شدند. انجام درمان های ترمیمی و زیبایی توامان یکی از مواردی است که بسیاری از بیماران مهاجر به کشورهای دیگر ازجمله آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای اروپایی قبل از رفتن توجه ویژه ای به آن دارند و دلیل اصلی آن هزینه های پایین درمان های دندانپزشکی در کشور ایران است و دقیقا انتخاب درستی در بالانس کردن هزینه های جاری زندگی می باشد.

4- بیمار خانم ۳۵ ساله با سابقه سایش دندانی و شکستگی های متوالی در کامپوزیت های قبلی به ما مراجعه کردند:

در ابتدا علل سایش دندانی به دقت بررسی شد که در این مورد دندان قروچه (bruxsim) و هم چنین موقعیت اکلوژنی نامناسب بود. در ابتدا برای فک پایین نایت گارد تهیه شد نایت گارد یک قالب شفاف هست که در هنگام شب در دهان قرار داده میشود و مانع از اسیب های دندانی هنگام براکسیسم خواهد شد.
سپس فک بالا ونیر کامپوزیت شد در هنگام درمان با بیرون تر فرم دادن ونیر ها موقعیت اکلوژنی نیز اصلاح شد و طول دندانها هم از طریق لیفت لثه و هم از طریق افزودن با لبه ی اینسایزال افزایش یافت فالواپ شش ماهه و یک ساله بیمار بدون هیچ گونه آسیبی به ونیرهای جدید انجام شد.

5- بیمار با خانم ۳۱ ساله با نارضایتی از لبخند و مراجعات متعدد به ارتودنتیست و پزشکان متعدد به ما مراجعه کردند، در معاینه اولیه مشکلات زیر دیده شد:

  1. فقدان مادر زادی دندان ۲ در سمت راست و دندان ۱ در فک پایین
  2. انحراف پلن اکلوزال و کوتاه تر بودن دندان ها در سمت راست
  3. انحراف میدلاین دندانها به علت عدم رویش دندانه دو در یک سمت
  4. بد رنگی دندانها

در ابتدای معاینه قول تقارن صد در صد دندانها در دو طرف و هم چنین اصلاح کامل میدلاین دندانی به بیمار داده نشد. در رابطه با اصلاح میدلاین باید متذکر شد چون ما قادر به جا به جایی دندانها نیستیم. می‌توانیم اصلاح میدلاین را به صورت محدود انجام دهیم در این مورد فقط میتوانید انرا عمود بر پلن اکلوزال کنیم. در نهایت با درمان کامپوزیت ونیر در مرکز دندانپزشکی زیبایی دکتر هدی صالحی، لبخند بیمار اصلاح شد.

6- بیمار خانم ۳۷ ساله با مشکلات زیر به ما مراجعه کردند و خواهان درمان اصلاح لبخند و درمان با کم ترین دستکاری و طبیعی ترین رنگ بودند مشکلات دندانی عبارت بودند از:

  1. فقدان مادرزادی دندان های شماره دو
  2. حالت فکی اپن بایت
  3. فک پایین در ظاهر بیرون تر و بزرگ تر بود
  4. بدرنگی و بدفرمی دندانها

بیمار در مرکز دیگری برای الگوی اولیه ی لمینت (موک اپ) اقدام کرده بودند و از پیش بینی اینده درمان ناراضی و از درمان صرف نظر کرده بودند. با طراحی لبخند دیجیتال تصویر حدودی لبخند اینده به ایشان نشان داده شد و تصمیم به درمان کامپوزیت ونیر گرفتند تا درصورت عدم رضایت برگشت پذیر باشد.

در نهایت درمان کامپوزیت ونیر بدون هیچ تراش و دستکاری بافت دندانی برای ایشان انجام شد و بارضایت کامل از لبخند نهایی، درمان این بیمار عزیز نیز پایان یافت.

بیمار اقای ۳۲ ساله از ابادان بعد از مشاوره مجازی جهت درمان به مطب ما تشریف آوردند. خوشبخانه از شهر های جنوبی کشور خصوصا اهواز و آبادان بیماران زیادی به مرکز دندانپزشکی زیبایی دکتر هدی صالجی مراجعه می‌کنند که بر اساس نیاز از خدمات ونیر کامپوزیت و لمینیت سرامیکی این مرکز بهره مند می گردند.

با وضعیت دندانی بسیار نامناسب و دندانهای بسیار پوسیده و سابقه عصب کشی دو دندان سانترال و تیره گی شدید این دندانها در ابتدا کلیه ی پوسیدگی ها حذف شدند. بد رنگی دو دندان یک با اپکر کاور شد وکلیه ی مشکلات دندان‌های قدامی فک بالای ایشان طی یک درمان یک روزه و چند ساعته درمان شد و ایشان به شهر خود بازگشتند.

در این کیس برای دندان های فک بالا درمان ترکیبی از لمینت سرامیکی،روکش و ایمپلنت میباشد وبرای دندان های فک پایین کامپوزیت ونیر هم رنگ با دندان های فک بالا کارشده

پست های مرتبط

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام وخسته نباشید خانوم دکتر . انجام کامپوزیت برای زنان شیرده خطرناک است یانه ؟

    پاسخ
    • دکتر هدی صالحی
      مرداد 3, 1401 5:47 ق.ظ

      خیر درمان های زیبایی مثل انجام کامپوزیت و لمینت و تمام درمان‌های دندانپزشکی در دوران شیردهی بلامانع است

      پاسخ
  • آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندانهای طبیعی میشه؟هزینه کامپوزیت فک بالا چقدر میشه؟

    پاسخ
    • دکتر هدی صالحی
      مرداد 3, 1401 5:45 ق.ظ

      خیر درمان‌های لمینت و کامپوزیت اگر به درستی و طبق اصول انجام بشه باعث افزایش ریسک پوسیدگی دندان‌های طبیعی فرد نخواهد شد. برای تخمین دقیق هزینه های درمان نیاز به معاینه حضوری و یا مشاوره مجازی (از طریق ارسال عکس واضح لبخند به واتساپ تلفن همراه مطب) خواهد بود بسته به سختی کیس درمانی و نوع برند مصرفی بین ۱.۵تا ۲.۵میلیون به ازای هر دندان هزینه تقریبی درمان کامپوزیت ونیر میباشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست